REALIZACE

Krokodil

V roce 1993 jsem v Bartolomějské ulici v Praze otevřel specializovanou prodejnu Krokodil, nabízející modely vláčků všech měřítek a velikostí. Kromě produktů světových výrobců nabídla modelářům a sběratelům jako první i modely z vlastní malosériové produkce. 


Dům vláčků

Velmi ambiciózní projekt v sobě zahrnoval nejen nejrůznější druhy a velikosti kolejišť, ale také celou řadu atrakcí i pro dětské návštěvníky a rozsáhlou galerii muzea modelové železnice. Byl jsem pověřen návrhem, realizací i provozem celé expozice.


Hračkářství Hamleys

Jednou z atrakcí známého hračkářství je i malé firemní kolejiště, postavené z produktů společnosti Hornby. K nejrůznějším svátkům a výročím na něm realizuji nejrůznější tématické výjevy, vtipné akční scénky a zákoutí.


Vláčkodráha

V prostorách Království železnic jsme pro partnerskou firmu navrhli a instalovali dlouhodobou prezentační expozici oblíbených dřevěných vláčků, která bezesporu upoutá nejen dětské návštěvníky.

Spolupráce s firmou ROCO

Rakouská firma Roco byla první, která u nás nabídla železniční modely i ve verzích ČSD. Pro firmy Roco a Sachsenmodelle jsem za tímto účelem připravil desítky návrhů, podle kterých byly následně modely vyráběny.


Projekt Království železnic 

Na pražském Smíchově vyrůstá největší modelové kolejiště v ČR, které bude mít po dokončení plochu1000 m2. Znázorňuje ve zkratce model Česka s jeho rozvětvenou železniční sítí. Jsem rád, že jsem měl tu čest být autorem projektu tohoto jedinečného kolejiště.


Lokomotiva VÚŽ

V průběhu let jsem měl možnost být u návrhů barevných konceptů a výtvarných řešení skutečných železničních vozidel. Jednou ze zajímavých prací byla studie netradičního barevného provedení motorové lokomotivy Výzkumného ústavu železničního.


Perokresby

Výtvarné tvorbě se věnuji řadu let. Výtvarné práce vznikají za nejrůznějším účelem a mohou mít i nejrůznější podoby. Mnoho kreseb vzniklo na objednávku dětských táborů a volnočasových aktivit (diplom), některé pro účely vlastní prezentace (lokomotiva Krokodil).

20 let v železničním magazínu

Tak dlouho jsem působil v redakci tohoto odborného měsíčníku. Jsem autorem stovek článků a reportáží na téma modelů železnic a také několika samostatných publikací zabývajících se projektováním a stavbou kolejiště.


Norimberský veletrh 

Tradiční Norimberský veletrh modelů a hraček představuje každoročně odborné veřejnosti celosvětové novinky této branže i nové trendy v oboru. Od roku 1991 jsem se zúčastnil všech ročníků, pořídil nepřeberné množství fotografií, které byly následně využity pro reportáže a články do nejrůznějších médií.


Loskutákov

Zajímavým projektem byla stavba modelu pro sérii reportáží "stavba kolejiště" pro televizní pořad Rady ptáka Loskutáka, kde jsem působil také jako spolu scénárista. Průběh stavby se dočkal také tištěného zpracování. 

Königreich der Eisenbahnen

Ve vídeňském zábavním parku Prater vzniká obdoba pražského Království železnic. Cílem je opět zmenšený model, tentokráte Rakouska, s jeho dominantami a železniční sítí. Rozloha bude rovněž 1000 m2. Zde působím jako spoluautor projektu celého kolejiště.


Negrelliho viadukt

Jedním z veřejně přístupných kolejišť je 7 metrů dlouhý model Negrelliho viaduktu v měřítku 1:160. Jeho návrh vychází podle skutečnosti a zachycuje podobu viaduktu ještě před jeho rozsáhlou rekonstrukcí. Funkční model je k vidění na zámku Ctěnice.


Kolejiště ve Staré radnici

Jedním z dalších veřejně přístupných kolejišť je model ve velikosti H0, umístěný v prostorách Staré radnice v Jindřichově Hradci. V provozu je zde několik vlaků, po obvodu je namontována řada interaktivních tlačítek, spouštějících nejrůznější akce na kolejišti.


Kolejiště Hřensko

Podle skutečnosti jsem navrhl modelové kolejiště ve velikosti TT, které věrně znázorňuje železniční koridor Děčín - Drážďany v úseku mezi Hřenskem a Bad Schandau. Kromě projektu jsem autorem i většiny budov a základů krajiny. Rozpracované kolejiště je k vidění v prostorách Sdružení železničních modelářů Pečky.


Kolejiště do výlohy

Nejmenší kolejiště v měřítku 1:87 (velikost H0) zabírá plochu menší než 1 m2. Může posloužit k nejrůznějším účelům. V tomto případě se jedná o funkční reklamní kolejiště, umístěné ve výloze obchodu. Parády nadělalo víc než dost.


právě dokončeno: Kolejiště VÚZ Velim

Propagační kolejiště v měřítku 1:160 (velikost N) o rozměrech 4x2,5m. tvoří 8 jednotlivých segmentů, díky nimž se model, určený především pro výstavní účely, velmi snadno rozebírá a převáží. Video o projektu najdete zde


právě dokončeno: Architektonický model

Pro účely architektonického ateliéru vznikl v měřítku 1:2000 model městského územního celku, do něhož budou zakomponovány nově navrhované stavby. Provedeno technologií laser-cut a 3D tisku.

Malosériové modely

Velmi úspěšná byla produkce malosériových modelů, vzniklých přestavbou továrních výrobků Liliput na vozidla ČSD. Tyto modely pak byly průběžně prezentovány v samostatném katalogu a aktuálních katalogových listech. Nejvíce byl oblíbený program úzkorozchodných vozidel ve velikosti H0e.


Pivovarské a reklamní vozy

První modely pivovarských vozů byly dány na trh již v roce 1989, ještě pod značkou "ben-mo". Zejména v zahraničí je sběratelství modelů s pivovarskou tématikou velmi oblíbené. V následujících letech vznikaly pod značkou Krokodil oblíbené malosérie těchto vozů ve velikostech TT a H0.


Mobilizace 1938

K výročí mobilizace v roce 1938 vznikla též parlamentní výstava doplněná některými modely vojenské techniky tehdejší československé armády. Jedním z exponátů byl také model lehkého tanku Praga v měřítku 1:35.


Okupace 1968 v modelech

Jako připomínka výročí sovětské okupace v 1968 vznikla jedna z mnoha výstav, dokumentující toto neslavné období našich dějin, obohacená tentokrát o modely vojenské techniky, která se celé operace zúčastnila. Transportní letouny An-12 přistávaly nepřetržitě v oněch dnech na letišti v Ruzyni.